JoM KliK

Thursday, September 10, 2009

daun limau purut..

tibe2 aku tingat ngan memori abg aku neh..
sal daun limau purut heheeee
sowey bro tercerite dalam nie hee
aku nak masak tomyam rasenya time tu.
waktu tu aku baru bis study so lepak kt umh arr
kt kampung.. jadi chef kt umh.. kene lak abg aku tu
time cuti em so die pun ader kat umh gak lerrr

aku memng masak suke sgt suh org g amikkan serai ke daun limau ke
kt depan umh tu jerr depan tangga tu haa.. heee sebenarnya aku lupe nk amik awal2 heeee
my mum suke menanam sayur-sayuran macam2 ader depan umh tu
pokok nangka, pokok terung, pokok limau purut, pokok kari, serai,cili,halia, kacang botol, pokok inai pun ader tau... hahahaaa..
sape2 nak kwen meh amik umh aku.. daun inai bnyk nie... heeee
eh terlari cerite dah nie heee
sowey beb...
so masak laa.. tumis bawang sume bla.. bla.. bla.. aku lupe daun limau purut xamik lagi
serai dh ader lam peti ais.
so bile lagi nk gune kan my broo ader kt umh hihihiii..
suh die g amik kan kt depan umh tuu...

aku panggil la...
erie... ooo erie....
tolong amikkan daun limau purut heee
my broo jwb : kat ner..
aku : depan umh tu jerrr

so g lah die ngan yakin melangkah ke depan umh amikkan daun limau purut..
my broo pun kembali ke dapurr
huahuahuaaaaa.....
tergelak besar aku...
3 dahan die patah kan daun pokok tu..
korang nak tau daun pe die amikkan..
DAUN KARI.....
kikikikiikkiiii
kecoh 1 umh gelakkan die
daun limau purut ngan daun kari pun xkenal
hakkhaakkkk
bau pun dah dapt bezakan
heeeheee
my brooo... tul la..
die pun tergelak same hahaaaa
aku ckp kat die xkan tomyam buh daun kari kot haa

tapi xsampai stakt tu jew
aku suh die g amik skali lagi daun limau purut tuu.
sib bek betul hahaaa

siap jugak tomyam aku..

nie pokok kari

nie pokok limau purut

daun limau purut

daun kari

dapat beza kan? antara daun kari ngan limau purut... huhuhuuu
my broo betul lah hahhaaaaa...


No comments:

Post a Comment