JoM KliK

Saturday, December 19, 2009

1 Muharam 1431 hijrah




salam semua....
tanggal 18/12/19 bersamaan 1muharam 1431 hijrah.
seluruh umat Islam mengetahui tarikh meraikan tahun baru ini dengan hati yg tulus ikhlas dan berdoa kepada Allah semoga hidup d dunia ini lebih dberkati dan dirahmati yg maha Esa.

dengan keadaan tergesa2 kami semua menyambut awal muharam d suria resort merang yg diimam kan oleh en.azman dan dbantu oleh saufi salah seorang gems participant yg kami semua gelar ustaz saufi or wak saufi(hehee) jgn mare yer anis.

dalam serba kekurangan kami semua mengaminkan doa yg dibaca oleh ustaz azman iaitu doa awal tahun kemudian kami semua membaca surah yaasin dan selasai itu kami semua solat isyak berjemaah bersama2. serta solat hajat 2 rakaat untuk kesejahteraan dan moga2 hidup diberkati Allah s.w.t. dan semoga kami semua mendapat tempat praktikal.

dengan penuh kesyukuran kami semua mengaminkan doa yg dibaca en.azman dengan linangan air mata.. semoga doa kami semua malam tersebut dimakbulkan Allah s.w.t amin......

jgn lah kite semua lalai di atas muka bumi ini. dan setiap apa yg berlaku di atas muka bumi ini pasti ade hikmat dan rahmatnyer..
oleh itu bersabarlah setiap dugaan n cabaran yg datang kerana Allah menguji umatnyerr.. maka sesiapa yg bersabar dengan dugaan nyer pasti ade hikmah dan rahmat disebalik nyer.
renung-renungkan lah..
semoga kite semua dirahmati dan diberkati yg MAHA ESA.. AMINNN......

No comments:

Post a Comment