JoM KliK

Saturday, May 8, 2010

kEnaPa.MenGAPa.bAgAImANa.aPaBilA

Assalamualaikum semua....sahabat2,anak2 buah,kakak2,abang2,adik2

cube tgk tajuk post una kali ini. ermm xrase pelik n curiga ke kawan2?
herrmmm
oleh itu,dsini una nk terangkn n kupas topik hari ini adalah tentang KENAPA.MENGAPA.BAGAIMANA.APABILA.
tjuk ini sungguh hangat dperkatekan buat masa ini.

una memulakan dengan KENAPA
KENAPA una memilih template ini berwarna hijau dan coklat.
hijau melambangkn ketenangan,kedamaian & alam ini yg berwarna hijau mendamaikan mata una n sesiapa shja yg singgah d blog ini.
dan warna coklat pula una pilih kerana warna favourite una yg melambangkan natural, asli,tanah,base n segalanya ttg coklat.

warna2 ini juga melambang ape yg tersirat d hati una dapat mencerminkn keperibadian diri stiap insan. ini kerana stiap insan pasti memiliki warna2 kesukaan masing2 kan?

una juga sempat bertanyakan dengan pak cik google segala maksud yg tersirat dan tersurat dsebalik warna2 kegeraman una ini. jum same2 kite share :-

warna hijau:
melambangkan mood positif,menggambarkan keadaan semulajadi seperti pokok, hutan, kehidupan,kestabilan,kedamaian & ketulenan.

warna coklat:
adalah warna tanah dan begitu byk d alam semulajadi. coklat melambangkan ketulenan dan kesederhanaan. ia juga warna yg hampir dengan kayu dan kulit.

oleh itu, ini faktor utama una memilih thema warna ini untuk blog una yg melambangkan mood positif,semulajadi,kedamaian,ketulenan & kesederhanaan. so terjawablah episod KENAPA. dan bleh x una merangkumi sekali lah bg jawapan tuk MENGAPA :p (suke atie ko lah una oii)

bg BAGAIMANA pula ini adalah faktor penyebab dr KENAPA dan MENGAPA tadi. BAGAIMANA una memilih tema2 ini adalah melalui berjalan2 ke blog2 kawan2 yg lain dan juga hasil dr meninjau kedai2 yg menjual template free kepada warga blog. mekacih byk2 kepada pencipta2 template2 yg cantik dn terkini d pasaran web skrg nie.sambil meninjau2 dan memilih ibarat ber"shopping" template so ini lah yg betul2 memikat hati una.

APABILA pula berkait rapat ngn BAGAIMANA. So APABILA una memilih tema ini una ternampk gadis yg duduk d atas kayu sambil merenung alam semulajadi nan indah. Sungguh indah Ciptaan ILAHI ini yg betul2 menggamit hati dan sanubari una yg kuat menyatakan memag teramat sesuai una memilih tema ini.

gadis itu ibarat una yg sedang memuji keindahan ciptaan ILAHI sambil berkata "syukur aku masih bernafas untuk melihat KeAGUNGANMU Ya ALLAH.
berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi setiap detik d alam Mu ini"

oleh sebab itu,maka segala persoalan KENAPA.MENGAPA.BAGAIMANA.APABILA sudah terjwab. yeaaaayyy!!!
dpt hadiah kerana semua teka teki telah dijwab oleh una dengan jayanyer.
(sendiri tanya sendiri jawab. xaci kan.)

sekian,setakat ini sahaja teka teki untuk hari ini.
wassalam.

No comments:

Post a Comment