JoM KliK

Tuesday, September 15, 2009

4 haRi laGi RaMAdhAN bAKAl MeNINGGalKAN kITa

sayu ku rasakan ramadhan kali ini bakal pergi
setiap hari ku rasekan berbeza puasa tahun ini..
mungkin aku puasa di kampung
kt umh sendiri bersama ma, kak g, abe da n fara
sesekali cik pah datang n kak jah datang berbuka puase bersama

amsyar kali nie berpuase di bukit n raya d bukit jugak..
hermmm.. lame xtgk amsyar.. aritu nak g shah alam pun xsempat jumpe amsyar
balik pun xjumpe nie puase pun xjumpe lagi.. raya ke-3 baru amsyar balik
huhuuu.... windu plak kat amsyar...

sib bek ader anis rania si buas itu penyeri umh heeee
lau ader die penat lah kite duk kejar die panjat sana sini
lari sana sini terutama sekali moktok die lah yg risau sekali
takut jatuh si rania tu... yerla buas( buas is meant hyper active) yg amat hahhaaaa
ma bagi gelaran supo 'baling' hahahaaa

farahiyah plak semakin hari semakin rapat ngn aku
mane nk pegi mesti itot hahaaa...
yerla dah jadi pengasuh die skarg kikiiii..
aku plak suke bawak die g jenjalan.
cian die duk umh jew.. mesti bosan kan
hehee....
yg best skali part makan
ape2 makanan jew bagi kt fara mesti die makan heheee
makan bnyk tapi still kecik jew
tapi berat oooo try la dokong die
sampai lenguh2 tangan heeeheee..

hermm
tangan aku da gatal nie rase nak wat kuih raya tapi ma dah kuarkan
fakta...
taun nie kuih raya beli jew kt florida
xpyh wat... huhuuu...
so xwat la..
gpun xde sape yg nk sponsor bahan2 mentah tuk wt kuih..
heheee.
aku nk sponsor ngah pokai nie tunggu lah tie aku da keje tetap
dapat la aku sponsor nanti..

nampak gaya nyerrr xde la kuih SEMPRIT aku taun nie.
xpela.. nanti beli jew kt florida
tu pun lau ader isk... iskk....
4 hari lagi puase rase cepat plak ramadhan taun nie berlalu..

abe man n family dah balik kampung ari isnin lagi dah sampai kampung
huhuu... aku xkemas umh lagi
ntah la..
my b sebab xde sape nk tolong aku kt umh then aku sensorang jew
xsonok la nk kemas...
xrase suasana raya tu.. huuuu...

puase kali nie xmakan lagi ikan favourite aku
iaitu ikan terubuk bakar..
taun lepas pun xsempat mkn gak.
tau nie xtau la sempat x
puase ade 4 hari lagi
tapi xkisah pun sempat mkan ke x
lau ader umur panjang puase taun depan sempat makan lagi..
INSYALLAH

taun nie aku xtinggal puase kot
hormon aku berubah
myb berat badan aku dok turun naik
jap naik jap turun
aku xtimbang lagi nie
tgk la lau g shoping complex nak g timbang gak
risau tkut naik lagi...

aritu dah turun time kerja kt butik baju tuu..
memang aku da niat time tu nak turun ckit berat
memang trun kaw2 ah.. n dapat maintain sbb memang penat gler ah kerja ctue
bayangkan aku kerja 2minggu jew berat turun 4kg
n dapt maintain lagi..
penat memg penat sape yg xtahan mental n fizikal memang xdpt tahan
kerja kul 9pagi sampai 9mlm pastu wat ot plak sampai kul 12malm
hohohooooo... penat gler yg amat
balik umh trus mandi n tidowwww...
makan memg xlalu da sbb penat sgt..

aku pk nk kerja sampai bulan puase kt butik tu
sbb pk dapat turunkan lagi berat aku
hahahahahaaa
bos die cari pasal ngan aku plak
aku pe lagi blah jeww...
die xbayar gaji aku
xpe alhamdulilah...
biar ALLAH membalasnyer..

betullah kate orang2 tua
gpun dalam Al-Quran sendri ade mengatekan
Allah beri sesuatu yg lebih kepada kite
supaya kite kongsi kelebihan itu bersame yg kekurangan
tapi....
kenapa Allah lambat/tidak beri kite sesuatu yg kite inginkan
kerana ader sesuatu yg belum kite tunaikan
renungkan lah..

di akhir2 ramadhan ini
rebutlah Lailatuqadar
malam keredhaan dan penuh rahmat..
amin...

No comments:

Post a Comment