JoM KliK

Sunday, September 13, 2009

KaRiPAp

hari ini bersamaan 13hb september 2009 di bulan puase yang ke-23
aku sibuk2 di dapur membuat karipap heee..
orang lain duk sibuk2 buat kuih muih raya aku sibuk2 duk buat karipap...
nak beli karipap kt pasar ramadhan xkene ngan citerasa aku
sbb inti die kebanyakkan nyer kat qlate inti ubi keledek..
aku suke inti ubi kentang.. pastu letak bawang bnyk2.. cedap oooo.. heeee

jam kul 5ptg aku start wat karipap..
mula2 wat inti dulu.. alaaaaa.......
ubi kentang abis.. aku malas la kuar g beli.
malas nak naik mtor skuter konon2 baru beli tapi bg aku yg amat buruk itu... hahahahahahaa
yerla naik jap je bergegar mcam nak runtuh mtor tu.. hukhuk..

so, wat inti muchroom... macam kale G (KAK G) ahaaahaaaa aku suke panggil kak g ngan name KALE G... heheeeee
hiris muchroom/cendawan kecik2 pastu campur isi ayam, bawang besar, cili, daun sup and serbuk kari..
kale G ckp campur ngn ubi kentang lagi cedapp.. sbb jadi lebih manis inti... heeee
aku cakap nk manis buh gula bnyk2 hahahaaaaa

so goreng inti pastu wat doh karipap.
wat 250 gram gandum jew. dapat la dlm 20biji karipap... cukup laa..
bnyk2 kang xbis lak dah la bulan pose nie..
cian ayam nanti kene abiskan karipap aku lau wat lebih. hehe..
cakit perut ayam nanti hahaha

tada.. tgk karipap aku..
cedap tak.. heheee...




No comments:

Post a Comment