JoM KliK

Thursday, September 10, 2009

bAsUH BaJu..

mesti seronok kan dapat masuk 'U'
macam tu gak la aku..
pas spm aku dapat tawaran melanjutkan pelajaran ke peringkat diploma..
kos ditawarkan ukur bangunan.. kat UiTM Sri Iskandar PeRak

bermula la episod jadi student..
yang klakar nyer bukan pasal study..
tapi pasal aku xpenah duk asrama..
then...
hheeee korang skrg mesti xrase dah kan kene rangging
aku dulu mule2 masuk UiTM kene rangging tapi xteruk mane
tapi agak mengantuk la sebab tido kul 3 or 4 pagi pastu kene bangun lak
kul 5 or 6 pagi..

hari first ok lagi tapi agak sedih la kene tinggal sorg2 kt ctue
huhuu.. tapi pk dtg nak stdy abaikan kesedihan hikhik..
hari kedua dapat kawan 1 kos, first member 1 kos aku kenal lau xsalah aku
lynn name die ezlynn.. hapyy ooo.. ade gak member 1 kos..

tp member 1 bilik ade 4 org time tu.. tp tu bilik temporary jew untuk minggu suai kenal je
pas seminggu kene pindah. masuk bilik permenant..
time tu member 1 bilik ar,liza and 1 sorg aku lupe da name die... sbb die pendiam
so xckp sgt.. gpn masing2 bz n penat masuk bilik trus tido xsempat nak berkenalan lebih lanjut.
huhuuu..

hari ketiga.. ader kes.. time tu kul 2pagi fasi2 terjumpe puntung rokok dalam toilet gurl
pe lagi mengamuk arr fasi mlm tu..
kitorg sume kene duduk kt courtyard sampai ade yg tampil mengaku..
tapi sampai kul 4pagi xde sape yg mengaku...
sape nk ngaku beb depan sume org... huuuu... pk arrr kan heee

pastu fasi nie agak baik hati gak la wpun dalam hati aku dah remuk redam sbb penat n kene tadah telinge mendengar ceramah fasi2 tersebut.. die lepaskan kitrg masuk bilik masing2 kul 4.30 pagi ooooo...

aku pn berjalan malas panjat tangga time tu bilik aku tingkat 4.. atas skali hukhukhuk..
yang paling tragis adalah masih berbaju kurung.. dari pagi kul 8pagi sampai 4.30 pagi masih berbaju kurung yg same...
memang time tu lalat bau pun mati aku rase hahaaaaa...

badan dah penat sgt.. xdapt lelap mate da..
then bunyi bising ramai yg pakat2 duk serbu toilet..
mandi basuh baju sume2 la...

aku pun bangun dari katil capai baldi n g serbu toilet gak
heee tgk dalam baldi byk baju kotor..
tgk sume org dalam toilet(toilet nie bermasuk bilik mandi la) heee
basuh baju.. srrrrhhhh.... srrrrrhhhhhh bunyi berus di gosok pada kain..
aku pejam celik n tergaman seketika..

sebenarnyerrr aku xtau nak basuh baju menggunakan berus, baldi n sabun ketul
isk.... isk.. mule tingat kt mama kt kampung...
kt kampung mama yg basuhkan baju 2pun mama gunekan washing machine..
macamne niee

aku tgk sume org dalm toilet tu leka jew membasuh baju...
aku perhatikan sume org hermmmm
aku pk rendam dulu lah
isk mcmne nk rendam gune sabuh ketul..
xkan nk rendam air jew iskk... berbau kan baju tu..
ahhh basuh jew la mcmne pun
aku buh air lam baldi yg berisi baju tuu.. then.. koyakkan bungkusan sabun ketul
aku amik selai baju letak tas simen mulekan berus... hahaaaaa
aku berus xgunekan berus pun aku berus gunekan sabun ketul tu trus
yela sbb sabun tu keras aku xtau mcmne nak kuarkan sabun tu
so aku berus je sabun tu kat baju2 aku then bilas n siap... haaaahahaaaa

tu la.. susah jadi anak moden nie..
so mak2 diluar sana ajarkan anak2 basuh baju gune tangan
nanti xla jadi mcm aku.. hahaaaaahaaaa...
nie bangunan HEP dan HEA UiTM Sri Iskandar

UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA KAMPUS
SRI ISKANDAR

nie library tmpt aku konon g stady time balik claz heee
padahal g borrow novel kikikikkii

nie lah tempat basuh baju. sink yang color silver tu

No comments:

Post a Comment