JoM KliK

Sunday, September 27, 2009

SoRry..

gambar raya 2009
Sowey beb heee
semalam post aku xabis sebab along dah sampai janji ngan die nak g kbmall
g beli hp LG aku hhaaaaa.. hp murah jew huhuu... pastu g jual hp sony ericsson k810i tu
akhirnyer jual gak hp tu.. sayang kan.. aku li time tu harga die kat 8tus aku jual ngan harge
3tus lebih jew hukhuk xpela sbb hp tu xserasi ngan aku...

ok berbalik pada cite aku post semalam adalah pasal puding triffle aku hehehe
korang nak resipi eh.. senang jew.. sape yang xtau buat puding nie baik g terjun bangunan klcc
xpayah jadi org haahaa sebab memg senang sgt2..

resipi puding triffle
bahan2
kek gulung /kek pape jew..
agar2/jelly (beli jelly nona jew senang heee)
cocktail
custard 125g
susu cair 1/2 tin
air 1/2 cawan
gula 3/4 cawan
garam

cara2
nat wat triffle nie ader 3 stage (nama pun triffle =three+waffle) hahahaa ok x perumpamaan ni
stage 1
susun kek dalam bekas siram atas kek ngan air cocktail.. buah die jgn simpan dulu

stage 2
masukkan custard,susu cair , air, gula n secubit garam. masak atas api sederhana sambil kacau sampai pekat. dah pekat tutup api n letak atas kek tadi ratakan..

stage 3
masak jelly nona tu tas api sederhana sampai gula die hancur then siram tas custard tadi letak buah cocktail n sejukkan dalam peti sejuk pastu ngappp...

nampak macam remeh kan tapi sebenarnya senang je. tersangat2 senang...
rase die pun sedap ade masam manis pastu ade kek.. aku favor sgt2 triffle nie.
xde kek pun aku wat gak.. lupe nak snapp pic..nanti la aku wat lgi aku snapp..
nie hp dah jual kene tggu hp baru la leh snapp hahhaaaa

No comments:

Post a Comment